In afwachting van juridische duidelijkheid ten aanzien van de vergoeding van kosten voor bijstand en schade-expertise, concentreert Schade Alert zich thans uitsluitend op lopende dossiers. Nieuwe dossiers kunnen naar verwachting in 2021 weer worden aangenomen.
Meer informatie: Update Schade Alert
Wij respecteren de relatie die u in de loop van jaren heeft opgebouwd met úw relaties. Indien u en uw relatie dat wensen zijn wij dienstbaar aan hen maar dan wel via ú. Zo houdt u de controle en de zorg in eigen beheer.
Binnen een week na de gebeurtenis stelt Schade Alert de aansprakelijkstelling inclusief alle specificaties op en presenteert deze aan de veroorzaker én diens verzekeraar. Deze werkwijze zal leiden tot snellere afwikkeling van schades.
Schade Alert is, na grondige voorbereiding, ontwikkeld door praktisch denkende insiders in de voertuig-expertisebranche die innovatief aankijken tegen de traditionele wijze van schadeverhaal. Met een team van acht mensen kunnen wij putten uit 200 jaar praktijkkennis. Ons team bestaat uit ervaren schadebehandelaren en schadecorrespondenten. Zij worden –in house- bijgestaan door automotive-juristen en -adviseurs die hun sporen hebben verdiend als (voormalig) verzekeraar en belangenbehartigers in de automotivebranche. Indien noodzakelijk werken wij samen met een team van op het vakgebied gerenommeerde advocaten. Samen zijn wij overtuigd van de positieve kracht van Schade Alert en zijn wij enthousiast en gedreven aan de slag gegaan.
Schade Alert gaat terug naar de basis. Daar waar schade wordt veroorzaakt, is er een schuldige (tegen)partij; de veroorzaker. Er bestaat vervolgens een wettelijke plicht bij de veroorzaker (Artikel 6:162 BW) om de veroorzaakte schade te vergoeden. In de regel zal een veroorzaker (bij voertuigen uiteraard gebaseerd op een wettelijke verplichting) het risico van diens aansprakelijkheid hebben verzekerd. Wanneer hij niet verzekerd zou zijn, maakt dat niet dat hij minder schadeplichtig zou zijn. In beginsel blijft de veroorzaker dan dus ook aansprakelijk. Volgens Schade Alert hoort het verhaal van de schade dan ook primair bij de veroorzaker plaats te vinden waarbij niet diens verzekeraar de regie heeft maar Schade Alert namens de benadeelde. Die taak wil Schade Alert dan ook samen met de Stichting Claimant invullen. Wij bieden u aan om ook gebruik te maken van onze dienstverlening.
U bent overtuigd en wilt direct onze samenwerking opstarten? Meld u dan direct aan via het formulier op deze pagina.